четвер, 3 листопада 2016 р.

Шляхи формування професійної компетентності педагогічних працівників в роботі методиста ПТНЗ

Компетенція - визначений системою державних освітніх стандартів рівень знань, умінь, навичок та ставлень у певній галузі людського знання (див. кваліфікаційну характеристику)
Компетентність – спроможність кваліфіковано виконувати завдання або роботу. Компетентність вмістить набір знань, вмінь, навичок, ставлень, що дають змогу людині ефективно діяти або виконувати різні функції спрямовані на досягнення стандартів у будь-якої галузі.

ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК ОЗНАКА СУЧАСНОЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ

Сучасний стан соціально-економічного розвитку України вимагає реформування професійно-технічної освіти.
Безліч чинників нині змінюють характер, місце і роль людини у системі виробничих та особистісних відносин.
Щоб відчувати себе впевнено, кваліфікації, навіть високої, замало, потрібно ще й компетентність. 
Набуття цієї якості має сприяти освіта впродовж всього життя особистості (учня, педпрацівника, робітника).
Відтак, основними шляхами оновлення методичної роботи щодо підвищення компетентності педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів є:
систематичне вивчення якісного складу педагогічного колективу;
діагностика особистості й діяльності педпрацівника, особливо утруднень у його роботі, якісний аналіз поточних, кінцевих та перспективних наслідків діяльності ПТНЗ загалом;
встановлення основних напрямків внутріучилищної методичної роботи та зв’язків між ними;
використання ефективних форм роботи, накопичення позитивного досвіду організації науково-методичної роботи;
систематичне порівняння ефективності різних форм методичної роботи, вибір найоптимальніших;
врахування конкретної ситуації в педагогічному колективі в даний період;
і найголовніше – створення сприятливих умов для самоосвіти і професійного самовдосконалення педагогічних працівників ПТНЗ.

              ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ТА ЇЇ СКЛАДОВІ
Професійна компетентність є інтегральною характеристикою особистості, яка свідчить про рівень її фахової підготовленості та здатності виконувати ті або інші посадові функції.
Складові професійної компетентності: професійні знання, професійні вміння, професійна позиція.
Професійні знання – об’єктивно необхідні відомості у сфері обраної особистістю діяльності. Вони створюють основу професійної культури, а також сприяють створенню певних технологій, досягнення найвищих показників в роботи.
Професійні вміння –  це певні дії, так би мовити, «технічні» засоби, що використовує особистість у ході реалізації професійних обов’язків. Вони є основним елементом створення особистісної технології, своєрідного «почерку» діяльності.
Професійна позиція – цілісне психічне утворення до складу якого входять установки, орієнтації, система особистих відносин і оцінок власного досвіду, досвіду людей, що оточують особистість, а також власні домагання, що реалізуються або не реалізуються у професійні сфері.
Професійна компетентність є вирішальним компонентом кожного виду діяльності та праці. Саме вона забезпечує досягнення намічених особистістю результатів, найвищої професійної майстерності.

СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ



Формування професійної компетентності педагогічного працівника








Створення інформаційного банку

Обмін практичним досвідом

Організація науково-дослідницької діяльності педпрацівника












Підготовка інформаційно-методичних матеріалів  для практичного користування

Тематичні семінари



Семінари-практикуми

Підтримка ініціативи,  забезпечення консультаціями

Допомога в узагальненні й оформленні  матеріалів










Взаємовідвідування уроків





Організація передплати на методичну пресу

Нетрадиційні форми методичної роботи












Немає коментарів:

Дописати коментар